Advertisement

  • Ουρανοξύστες στην Ελλάδα



    Μορφολογία ουρανοξυστών


    Θα ήθελα να ασχοληθώ με κάτι περί του οποίου δεν υπάρχει ουσιαστικό κατασκευαστικό παράδειγμα στην χώρα μας. Η έλλειψη ψηλών κτιρίων στην Ελλάδα δεν οφείλεται στην απειρία και μόνο των μηχανικών, αλλά και στην παρεμπόδιση της κατασκευής τους από τον θεσμοθετημένο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό, ο οποίος απαγορεύει ρητά κτίρια άνω των 27 μέτρων. Κτίρια τα οποία όμως θα αποτελούσαν σύμβολα και πόλους έλξης διαφόρων ενδιαφερομένων.



    Μέχρι σήμερα το ψηλότερο κτίριο παγκοσμίως είναι ο πύργος Taipei στην Ταϊβάν με ύψος 509 μέτρα.

    Το ρεκόρ αυτό έχει ήδη καταρριφθεί από τον ημιτελή πύργο Burj Dubai στο Ντουμπάι που σήμερα έχει ύψος άνω των 818 μέτρα. Η κατασκευή όλο και ψηλότερων κτιρίων ανατρέπει τις βασικές αρχές σχεδιασμού. Ενώ θα περίμενε κανείς ότι σε μια τέτοια κατασκευή ο σεισμός θα είναι το δυσμενέστερο φορτίο, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Στην πραγματικότητα την μεγαλύτερη επιβάρυνση την φέρνει ο άνεμος.

    Οι μεγάλες ταχύτητες του ανέμου προκαλούν ισχυρά φορτία με αποτέλεσμα μεγάλου εύρους ταλαντώσεις στους ανώτερους ορόφους. Κι εδώ έρχεται το ασυμβίβαστο της μηχανικής κτιρίων. Ισχυρά φορτία απαιτούν πιο δύσκαμπτη κατασκευή, με άμεση συνέπεια στο συνολικό κόστος, αλλά με μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στους ενοίκους του κτιρίου.

    Για το λόγο αυτό, όλα τα ψηλά κτίρια ελέγχονται στο στάδιο της μελέτης σε αεροσήραγγα, όπως ακριβώς τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα. Κοινή τακτική στο σχεδιασμό τέτοιων κτιρίων είναι η επεξεργασία και η εκτίμηση αντοχής από τους μηχανικούς ενός πρώτου κατασταλαγμένου σχεδίου. Εφόσον επιτευχθεί η απαιτούμενη αντοχή προχωρά περαιτέρω η μελέτη.

    Έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί υπάρχουν επιφανειακές παρεμβάσεις στην επιφάνεια των ουρανοξυστών και δεν είναι ένα απλοί γεωμετρικοί όγκοι μορφής κατακόρυφης στήλης; Τον λόγο έρχεται να εξηγήσει η ρευστομηχανική. Είναι γνωστό ότι όταν ένα στερεό σώμα βρίσκεται μέσα σε ρεύμα αέρα, στην προσήνεμη πλευρά αναπτύσσονται πιέσεις και στην υπήνεμη υποπιέσεις. Αυτό μεταφράζεται ως εξής: στην προσήνεμη πλευρά δρα μια δύναμη η οποία ωθεί το σώμα. Το ίδιο συμβαίνει και στην υπήνεμη πλευρά. Η υποπίεση δημιουργεί ίδιας φοράς δύναμη, η οποία έλκει το σώμα. Οι δυο αυτές δυνάμεις έχουν την ίδια φορά, επομένως αθροιζόμενες επιβαρύνουν πολύ το στερεό με έντονες μετακινήσεις και κατά συνέπεια ταλαντώσεις. Αναφορικά στην προκειμένη περίπτωση των ουρανοξυστών για να περιοριστούν οι μετακινήσεις πρέπει να αυξηθεί η ακαμψία τους με άμεσο αντίκτυπο στο κόστος της κατασκευής. Για να περιοριστούν οι ταλαντώσεις εφαρμόζεται η ακόλουθη τακτική στον σχεδιασμό των ψηλών κτιρίων. Η μορφολογική ασυνέχεια, ή για να γίνει πιο σαφές οι επιφανειακές ανωμαλίες, στην επιφάνεια τους καθ’ όλο το ύψος τους μειώνουν το εύρος της υπήνεμης περιοχής με αποτέλεσμα την μείωση της αντίστοιχης ελκτικής και της συνολικής δύναμης που δρα στο κτίριο.

    Όσο για την επιβάρυνση που προκαλεί στην κατασκευή ο σεισμός, αυτός αντιμετωπίζεται με τους κατάλληλους αποσβεστήρες στη θεμελίωση του κτιρίου. Αυτοί αποτελούν ίσως το κυριότερο στοιχείο σεισμικής θωράκισης των νεοαναγειρόμενων κατασκευών. Η ευεργετική τους δράση οφείλεται στη μείωση της σεισμικής ενέργειας λόγω απόσβεσης ενός μέρους αυτής. Μορφολογικά θυμίζουν τεράστια λαστιχένια βαρέλια τα οποία παρεμβάλλονται ανάμεσα στην κύρια θεμελίωση του κτιρίου και στον σκελετό του.

    Οπωσδήποτε χρειάζεται ειδική τεχνογνωσία για την κατασκευή τέτοιων έργων. Άποψή μου είναι ότι οι Έλληνες μηχανικοί δεν υστερούν ούτε σε γνώσεις ούτε σε τεχνολογικές ικανότητες. Με την υποστήριξη της πολιτείας μπορεί να ανοίξει και αυτός ο κατασκευαστικός ορίζοντας στη χώρα μας. Ο ιδιωτικός τομέας είναι πάντα σε αναμονή.



    Θωμάς Κατσώνης

    Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ.

    Δομοστατικός


    --------------------------------------------------------------------------------------

    Τα υψηλότερα κτίρια (ουρανοξύστες) στον κόσμο μέχρι στιγμής

    1. Burj Dubai – Ντουμπάι, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (υπό κατασκευή)
    2. Taipei 101 – Ταϊπέι, Ταϊβάν
    3. Shanghai World Financial Center – Σαγκάη, Κίνα
    4. Petronas Towers – Κουάλα Λαμπούρ, Μαλαισία
    5. Sears Tower – Σικάγο, Η.Π.Α.
    6. Jin Mao Tower – Σαγκάη, Κίνα
    7. International Finance Centre – Χονγκ Κονγκ
    8. CITIC Plaza – Γκουαντζού, Κίνα


    --------------------------------------------------------------------------------------

    Σύνδεσμοι, πληροφορίες, φωτογραφίες από ουρανοξύστες

    Ιστοσελίδες

    Πόλεις

    Blog


    Forum
    www.skyscrapercity.com (αγγλική έκδοση)
    www.skyscrapercity.com/... (ελληνική έκδοση)

16 σχόλια:

  1. Ανώνυμος says:

    Πολύ καλό άρθρο για τους ουρανοξύστες αλλά εδώ στην Ελλάδα θα θέλαμε να δείχνουμε και εμείς με την σειρά μας ότι ως ευρωπαϊκή χώρα έχουμε τις βάσεις και την τεχνογνωσία στο να μπορούμε να κατασκευάσουμε ψηλά κτίρια και να αποφύγουμε με αυτό τον τρόπο το γκρίζο και άσχημο χρώμα των πολυκατοικιών. Άλλωστε πιστεύω ότι έχουμε άξιους επιστήμονες και μηχανικούς όπως και αξιόλογα πανεπιστήμια.

  1. Ανώνυμος says:

    Ο πύργος ουρανοξύστης Burj Dubai που χτίζεται στο Dubai θα είναι έτοιμος τον Σεπτέμβριο του 2009 και θα αγγίζει τα 818 μέτρα σε ύψος. Αλλά μην ξεχνάμε ότι το Dubai τα τελευταία χρόνια έχει υπερβολική μεγάλη ανάπτυξη χάρη στον μαύρο πλούτο του και τον τουρισμό που έλκει. Επίσης στο Dubai χτίζεται και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο με το όνομα Al Maktoum International Airport που θα έχει 6 αεροδιαδρόμους μήκους 4,5 χιλιόμετρα ο καθένας. Επίσης στο Dubai θα ανεγερθεί στο άμεσο μέλλον ένας ακόμη ψηλός ουρανοξύστης ο Nakheel Harbour & Tower που το ύψος του θα φθάνει το 1 χιλιόμετρο!!

  1. Ανώνυμος says:

    Υπάρχει σχετική ιστοσελίδα

    http://burjdubaiskyscraper.com

    για την ανέγερση του Burj Dubai του μεγαλύτερου ουρανοξύστη στον πλανήτη με φωτογραφικό υλικό από την αρχή που ξεκίνησε να χτίζεται το 2006 έως σήμερα.

  1. Ανώνυμος says:

    Θέλω να ρωτήσω το εξής:

    1. Θα υπάρχει διαφορά θερμοκρασίας σε ένα ουρανοξύστη από το ισόγειο έως τον τελευταίο όροφο όπως παράδειγμα στην περίπτωση του καινούργιου ουρανοξύστη που θα χτίσουν στο Dubai που το ύψος του θα ξεπερνάει το χιλιόμετρο?

    2. Τι χρόνο χρειάζεται ένα ασανσέρ για την περίπτωση του Burj Dubai που φθάνει τα 818 μέτρα από το ισόγειο έως τον τελευταίο όροφο?

  1. gm2263 says:

    Αγαπητοί φίλοι,

    Χαίρομαι κατ' αρχήν για το ότι ανοίξατε μια τέτοια συζήτηση εδώ πέρα. Η απόφαση μη ανέγερσης ψηλών κτιρίων όχι 800 (που θα ήταν και υπερβολικά αλλά και ενδεχομένως εκτός κλίμακος) αλλά ούτε καν στο ύψος του Πύργου Αθηνών (103μ), και εδώ και πολλά χρόνια ούτε καν στο μισό ύψος απο αυτό οφείλεται σε καθαρά πολιτικές επιλογές των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων.

    Εάν θέλετε να διαβάσετε μια σχετικά εκτενή αρθρογραφία και από τον γράφοντα αλλά και από άλλους εκλεκτούς φίλους και δη πιο σχετικούς με το θέμα εφόσον ούτε αρχιτέκτονας είμαι ούτε πολ. μηχανικός αλλά ένας απλός θιασώτης), αλλά και επειδή το θέμα είναι μεν τεράστιο αλλά υπάρχει και πολλή παραπληροφόρηση και μικροπολιτική εκμετάλλευση ας μου επιτραπεί σαν "παλιού" στη συγκεκριμένη περίπτωση να προτείνω μερικά κείμενα στο διαδίκτυο με τέτοια σειρά ώστε οι φίλοι που δεν έχουν ξανα-ασχοληθεί με το θέμα ή δεν γνωρίζουν που ακριβώς να βρουν υλικό, έχουν πρόσβαση σε κάποιες πρωταρχικές πηγές πληροφόρησης ώστε να μπορέσουν να μορφώσουν γνώμη.


    Μπορούμε και ψηλότερα.

    ALL OUT FOR A TALL ATHENS

    Γρήγορης Μαλούκος – gm2263

    Αντιπρόσωπος συντάκτης (editor)
    http://www.emporis.com (γνωστό και σαν http://www.skyscrapers.com )

    Ακολουθούν οι πηγές

  1. gm2263 says:

    1. Εισαγωγικές πηγές

    -Ουρανοξύστες στην Αθήνα: Ένα απόλυτο νεοελληνικό ταμπού
    http://www.e-magazino.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=59
    Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-magazino
    Του Γρηγόρη Μαλούκου

    -Κτίζοντας ψηλά – Προς μια Νέα Ελλάδα
    http://anamorfosis.net/?p=111
    Του Αλέξιου Βανδώρου, Αρχιτέκτονα

    -10 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ: 5. Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΨΗΛΑ/ΜΕΓΑΛΑ ΚΤΙΡΙΑ
    http://e-rooster.gr/04/2005/679
    Του Σωτήρη Γεωργανά

    Λίγο Ακόμα, Να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα
    http://e-rooster.gr/04/2005/86
    Του Φώτη Περλικού


    2. Αναλύσεις

    -ATHENS SKYSCRAPERS AND HIGHRISES: A CHRONICLE
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=216281
    Για να τα δείτε όλα
    Του Γρηγόρη Μαλούκου

    -Athens Tower – The First and Only Real Athens Skyscraper
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=419213
    Ο Πύργος Αθηνών, ο μόνος πραγματικός ουρανοξύστης στην Ελλάδα
    του Γρηγόρη Μαλούκου

    -Athens Greece - A 200m tall skyscraper vision for the west of the city
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=11628280
    Του Γρηγόρη Μαλούκου
    Παρουσίαση της πρότασης του αρχιτέκτονα Μανώλη Αναστασάκη για ένα συγκρότημα πύργων 200μ ύψους στον Ελαιώνα!!! – Όχι, δεν το έδειξαν στις ειδήσεις των οκτώμισι.



    - ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΘΑΡΓΟ ΤΟΥ ΧΑΜΗΛΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΣΟΚ ΑΝΥΨΩΣΗΣ - ΝΕΟΙ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΙΛΟΔΟΞΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ
    http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=37&newid=903
    του Μανώλη Αναστασάκη, Αρχιτέκτωνα
    Εναρκτ'ηρια Δημοσίευση στον αρχιτεκτονικό κόμβο http://www.greekarchitects.gr στη σχετική συζήτηση με συντονιστή το Μανώλη Αναστασάκη

    - Γιατί δεν χτίζονται ουρανοξύστες στην Αθήνα;
    http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=37&newid=995
    Του Γρηγόρη Μαλούκου
    Δημοσίευση στον αρχιτεκτονικό κόμβο http://www.greekarchitects.gr στη σχετική συζήτηση με συντονιστή το Μανώλη Αναστασάκη

    -Τα Ψηλά Κτίρια στην Ελλάδα
    http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=22&newid=824
    Του Αλέξου Βανδώρου, αρχιτέκτονα
    Εναρκτήρια Δημοσίευση στον αρχιτεκτονικό κόμβο http://www.greekarchitects.gr στη σχετική συζήτηση με συντονιστή τον Αλέξιο Βανδώρο

    - Thessaloniki Business Center-Μια αστική (ανα)θεώρηση της Δυτικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης
    http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=22&newid=894
    Του Αλέξιου Βανδώρου

    - HyperBuildings (‘Υπερ-Κτίρια’) στην περιοχή του Ελληνικού.-Μια ρηξικέλευθη πρόταση για την πόλη της Αθήνας
    http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=22&newid=928
    Του Αλέξιου Βανδώρου


    3. Χρήσιμοι Ιστοτόποι


    Emporis.com: ΟΛΑ τα ψηλά κτίρια της Αθήνας και όχι μόνον από τα χεράκια μου. Συγκρίνετε με άλλες πόλεις και καταθλιφτείτε ελευθέρα
    http://www.emporis.com/en/wm/ci/?id=100623

    http://www.skyscrapercity.com
    To ΑΠΟΛΥΤΟ forum για τα ψηλά κτίρια και όχι μόνον.


    http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=494
    Η Ελληνική σελίδα του φόρουμ

    Tall Athens Blog – Για ψηλά κτίρια στην Ελλάδα Ενάντια στην αστική μιζέρια και τον παραλογισμό.
    http://tallathens.blogspot.com/

    Tirana Projects page - Skyscrapercity
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=413319
    Για να μην υποτιμάμε κανέναν

  1. Thomas Katsonis says:

    Υπάρχει διαφορά τόσο στην εξωτερική θερμοκρασία όσο και στην ατμοσφαιρική πίεση. Αλλά είναι σχετικά αμελητέα για το ύψος του ενός χιλιομέτρου σε σχέση με την στάθμη του ισογείου. Αισθητή διαφορά εμφανίζεται άνω των 3 km κάτι που δεν φαίνεται να πραγματοποιείται στην εποχή μας. Και μην ξεχνάμε οτι αυτά αφορούν συνθήκες εξωτερικού περιβάλλοντος. Στο εσωτερικό κάθε ουρανοξύστη τα συστήματα κλιματισμού δεν συγκρίνονται με εκείνα των συμβατικών κατασκευών.

  1. Mik says:

    Κάποιος που εργάζεται η μένει στον τελευταίο όροφο του κτιρίου και ας υποθέσουμε στο κτίριο το οποίο βρίσκεται στα σχέδια και θα υψωθεί 1 χιλιόμετρο πάνω από το έδαφος το οποίο έχουν σκοπό να χτίσουν στο Dubai.

    Πόσο χρόνο θα χρειάζεται με το ασανσέρ (εννοείτε) για να φθάσει στον τελευταίο όροφο και πόσο χρόνο θα χάνει καθημερινά διανύοντας αυτή την απόσταση του ενός χιλιομέτρου μέχρι την κορυφή του κτιρίου?

  1. Thomas Katsonis says:

    Αυτός που θα μένει στον τελευταίο όροφο πρέπει με κάποιον τρόπο να πληρώνει αυτό το προνόμιο κι αυτός δεν είναι παρά ο "χαμένος" χρόνος ανάβασης και κατάβασης. Η ταχύτητα των ανελκυστήρων δεν είναι και δεν θα έπρεπε να είναι σταθερή για τέτοια ύψη. Ο λόγος είναι ότι θα πρέπει ο επιβάτης να συνηθίσει στην αλλαγή πίεσης. Η ταχύτητα ανάβασης μειώνεται όσο ψηλότερα ανεβαίνει ο ανελκυστήρας. Ως εκ τούτου ο "χαμένος" χρόνος δεν είναι κάτι που υπολογίζεται έτσι πρόχειρα.

  1. Mik says:

    1. Δηλαδή στην ουσία υπάρχει χαμένος χρόνος αν αυτό το υπολογίσουμε με τα χρόνια που θα εργάζεται ή θα διαμένει εκεί? ή ο χρόνος που θα χάσει όλα αυτά τα χρόνια δεν είναι σπουδαίας σημασίας?

    2. Το προνόμιο προσδιορίζεται με την θέα που έχει από αυτό το ύψος?

  1. Thomas Katsonis says:

    Το αν λογίζεται χαμένος χρόνος της ζωής μας η χρήση του ανελκυστήρα στους ουρανοξύστες είναι κάτι το υποκειμενικό. Πάντως απαιτείται πολύ λιγότερος από αυτόν που ξοδεύει ο σύγχρονος πολίτης της μεγαλούπολης για να μεταβεί στην εργασία του χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητό του.
    Επί της ουσίας, το άρθρο αναφέρεται στην μηχανική συμπεριφορά των συγκεκριμένων κατασκευών και όχι του αν κάποιος θεωρείται προνομιούχος αν ζει ή εργάζεται σ'αυτές. Είναι όμως κοινά αποδεκτό ότι τέτοια κτίρια αποτελούν πόλο έλξης γενικού ενδιαφέροντος, τουριστικού, επιχειρηματικού και γιατί όχι εργασιακού. Ποιός από μας αντικρύζοντας έναν ουρανοξύστη δεν σήκωσε το βλέμμα του? Δεν είναι κάτι το παράξενο, αλλά μια ακόμη ανθρώπινη κατασκευή!

  1. Ανώνυμος says:

    Σύμφωνα με το άρθρο αν αύριο από την πολιτεία δοθεί για παράδειγμα το ελεύθερο να χτιστεί ουρανοξύστης πάνω από 27 μέτρα που προβλέπει ο νόμος και απεριόριστο ύψος, το ελληνικό έδαφος των μεγαλουπόλεων και ως σεισμική χώρα η Ελλάδα έχει τις προδιαγραφές να ανυψώση πολυώροφα κτίρια του είδους?

    Τι βάσεις χρειάζονται?
    Υπάρχουν έμπειροι μηχανικοί?

  1. Thomas Katsonis says:

    Το Ελληνικό έδαφος έχει ικανοποιητικές φέρουσες ικανότητες μιας και στην πλειονότητά του είναι βραχώδες. Για τέτοιου είδους όμως κατασκευές απαιτείται οπωσδήποτε προκαταρκτική εδαφολογική μελέτη.

    Ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται κάτι τέτοιο είναι για την εξακρίβωση της απαιτούμενης αντοχής του εδάφους σε βαθύτερα στρώματα, το οποίο καλείται να φέρει λόγω των τεράστιων υπέργειων φορτίων της κατασκευής.

    Από άποψη θεμελίωσης, το θέμα γίνεται πιο σύνθετο. Δεν ακολουθείται βέβαια η συνήθης τακτική των επιφανειακών θεμελίων όπως στις συμβατικές κατασκευές. Η υπέργεια κατασκευή κάθε ουρανοξύτη "πατάει" σε ένα σύστημα πασσαλοθεμελιώσεων.

    Οι πάσσαλοι, κατασκευασμένοι από οπλισμένο σκυρόδεμα μήκους τουλάχιστον 12 μέτρων, τοποθετούνται σε μορφή κανάβου και η μεταξύ τους απόσταση εξαρτάται από το σύνολο και την μορφή της υπέργειας κατασκευής.

    Για να γίνει πιο κατανοητό το σύστημα των πασσαλοθεμελιώσεων, αρκεί να φέρουμε στο μυαλό μας το κρεβάτι του φακίρη με τα καρφιά, πάνω στο οποίο ξαπλώνει. Η μέθοδος της πασσαλο-έμπυξης είναι σαν αυτό το κρεβάτι, με τη μόνη διαφορά οτι τα καρφιά είναι προς τα κάτω, μπηγμένα στο έδαφος. Το σύστημα αυτό, με την κατάλληλη μελέτη, θεωρείται ακλόνητο και παράλληλα μεταφέρει τα φορτία σε βαθύτερες στρώσεις του εδάφους.

    Υπάρχουν έμπειροι μηχανικοί? Στην χώρα μας ίσως όχι κι ο λόγος είναι η απουσία τέτοιων κατασκευών. Θα έλεγα όμως ότι υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία και αρκετή τεχνογνωσία από άλλες χώρες στο θέμα κατασκευής του ουρανοξύστη, στην οποία μπορεί να βασιστεί ο Έλληνας μηχανικός.

    Οπωσδήποτε είναι κάτι που φοβίζει με μια πρώτη και επιπόλαιη ματιά. Είναι όμως ανθρώπινες και σύγχρονες κατασκευές και όχι κάτι φερμένο από το μέλλον. Σίγουρα δεν είναι δουλειά ενός και μόνο μηχανικού, αλλά απαιτείται συνεργασία διαφόρων ειδικοτήτων.

  1. volopolo says:

    Τι ειδικότητες μηχανικών χρειάζονται για την κατασκευή ενός ουρανοξύστη?

  1. Thomas Katsonis says:

    Οι κυριότερες ειδικότητες είναι:
    α) Γεωλόγοι για την εκτίμηση της φέρουσας ικανότητας του εδάφους
    β) Αρχιτέκτονες για τον αρχικό σχεδιασμό του κτιρίου
    γ) Πολιτικοί μηχανικοί για την ανάλυση και τον υπολογισμό της απαιτούμενης αντοχής του σκελετού
    δ) Μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι μηχανικοί για τις διάφορες εγκαταστάσεις, όπως ανελκυστήρες, κλιματισμός, πυρασφάλεια, δίκτυα καλωδιώσεων ρεύματος και τηλεπικοινωνιών
    ε) Τοπογράφοι για τον γενικό έλεγχο του κτιρίου, από την αρχική χάραξη στο έδαφος μέχρι τον έλεγχο από πιθανή απόκλιση από την κατακόρυφο
    στ) Πολλά και έμπειρα συνεργεία και όχι τυχοδιώκτες εργάτες των οποίων τα χέρια όλα πιάνουν. Στην περίπτωση της κατασκευής ουρανοξύστη λάθη δεν συγχωρούνται.

  1. gm2263 says:

    Πάντως υπάρχουν και Ελληνικές εταιρείες με τρέχουσα κατασκευαστική εμπειρία (και δε μιλάω για τους απόμαχους που έχτισαν τα πρώτα ψηλά κτίρια στην Αθήνα πριν 40 χρόνια), όπως η Ελληνική Μηχανική και άλλες οι οποίες χτίζουν projects 35 ορόφων στη Μόσχα (Διαβάστε για το project "Μέγας Αλέξανδρος").

    Ίσως δηλαδή δε θα χρειαστεί καν να μετακληθούν ξένοι "γκουρού" αν είναι να γίνει η κατασκευή τέτοιων κτιρίων.

    Το πρόβλημα στην Αθήνα εναντίον της κατασκευής τέτοιων κτιρίων είναι καθαρά πολιτισμικό. Υπάρχει μια λυσσαλέα και στοχευμένη αντίδραση από δυναμικές μειοψηφίες οι οποίες όμως ξέρουν τα loopholes του συστήματος και του θεσμικού πλαισίου.

    Μάλιστα, το ίδιο πλαίσιο όπως το έχω καταλάβει ως μη ειδικός είναι έτσι δομημένο ώστε να εξαντλείται η θεσμική αυστηρότητα ειδικά στο θέμα της κατασκευής τέτοιων κτιρίων.

    Το θέμα έχει πολύ ζουμί και βέβαια, δεν εξαντλείται μέσα σε λίγες γραμμές

Αφήστε το σχόλιο σας - Leave a Reply

eXTReMe Tracker

Εγγραφή στο Newsletter
για να ενημερώνεστε
για κάθε καινούργια ανάρτηση:

Delivered by FeedBurner

Featured Video

ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το όνομα σας:
Το email σας:
Θέμα:
Μήνυμα:
Image (case-sensitive):